söndag 20 april 2014

En het våg av varm bekräftelse

Igår hade min svägerska C med sig Anna Höglunds bok "Om detta talar man endast med kaniner". Jag högläste den och blev alldeles kokhet i min annars ofta så frusna kropp.


Så bra, så bra! Läs den!  Den sänder en het våg av varm bekräftelse, djupt in i mig. Men terapeutiskt obevandrade varnas! Denna lilla bok slår hårt och djupt. Vilka bilder! Vilken text!

Några gånger får den mig också att gapskratta. Tacksam över att ha hämtat hem mina inre barn (nästan) helt och hållet till här och nu.

Jag föreställer mig att Anna Höglund är ca 35 år gammal, men när jag läser på Wikipedia finner jag att hon är 55 år, gift med P1 - journalisten Thomas Nordegren och dotter till (glas)konstnären Erik Höglund.

Om Anna och boken på SVT Play

 11 maj 2011

Inga kommentarer: